[Halo] Výhozy, které neničí disky

Jiří Voseček jiri.vosecek at cald.cz
Thu Nov 17 20:10:53 CET 2016


Milá komunito,
s definovanými pravidly pro halové ultimate se mírně mění pravidla pro výhozy. Více nově záleží na technice hodu, kdy se pro obranu spíše vyplatí hodit disk, který zůstane ve vzduchu dlouho a dopadne do zóny soupeře, odkud musí rozehrávat, zatímco obrana má čas se rozestavit.
Útočící tým nyní může disk bez penalizace turnoverem zastavit kdykoliv, i když se bude jednat o těžko chytatelný hod.

Tím, že obrana bude házet výhozy do hřiště získáme o hodně více herního času, odpadne chození pro disk, často ze dveře na chodbu. Halové zápasy jsou krátké a je jich málo, proč je zkracovat ještě tímto stylem výhozu.

Dalším důležitým faktorem je menší ničení disků, ke kterému běžně dochází při doposud poměrně běžné praxi - tvrdý hod sekyrou - rollerem, jenž dopadne do zóny a narazí do tvrdé stěny. Zisk pro obranu je zřejmý - lze postavit jakoukoliv zónu. Stejného efektu lze ale dosáhnout, pokud bude výhoz technicky výborný a dopadne po delším letu na konec zóny útočícího týmu, odkud bude muset okamžitě rozehrávat.

Tvrdým výhozům sekyrou či rollerem, které ničí disky, nelze direktivně zabránit a ani to nechceme dělat - je to herní strategie.

Pojďme zkusit udělat gentlemanskou dohodu, že budeme házet výhozy, při kterých nebude docházet k praskání disků při nárazech disků hozených těžko zastavitelnou ránou do stěny.

A nejlíp už od juniorského mistrovství :-)

Za Výkonnou radu ČALD
Kačer


More information about the Halo mailing list