[Halo] navrh systemu mistrovstvi CR + CALDem podporovanych turnaju

stepan.materna at centrum.cz stepan.materna at centrum.cz
Fri Mar 23 10:04:47 CET 2007

Cau Kacere,

reagovat by mel asi spis Frenkie coby reditel Ligy, takze tohle je jenom muj nazor na vec, kterej "nevyjadruje stanovisko VR CALD".

Predne si myslim, ze resit letosni ligu v breznu je dost pozde, takze se asi budem muset smirit s tim, ze i kdyby tvuj navrh byl vyrazne lepsi, vyzkousime ho az pro dalsi sezonu.

Dal si myslim, ze vyrazne lepsi neni a pokusim se objasnit, proc si to myslim (jezis to budou ve Vidni zase debaty...).
Byl sem zastance mensiho poctu kvalifikacnich turnaju, ale uznal sem, ze vetsi pocet turnaju tlaci tymy k tomu, aby mely stabilnejsi sestavu - tzn., ze nestaci postavit na 1-2 turnaje osm zkusenejch borcu a stat se mistrem republiky (tzv. "fenomen PL"), ale musis si vychovavat sirsi zakladnu pro to, abys dobrej vysledek byl schopnej odehrat vickrat do roka.

Nesouhlasim taky uplne s tvrzenim, ze se tymy nemuzou zucastnit v jiny, nez nejlepsi sestave. Neni prece nutny kvalifikacni turnaje vyhrat, staci se dvakrat umistit na 4. miste a to vetsina lepsich tymu dokaze i s dost "naredenou" sestavou. Navic kdyz mas dost lidi, muzes postavit becko, ktery bude hrat druhou ligu a zahrajou si uplne vsichni.

Ted k tem pravidlum.
Vazne si myslis, ze prvnich par tymu by melo mit automaticky zajistenou ucast v prvni lize na dalsi rok? Nevim, do jaky miry je i tohle podle modelu nemecky ligy, ale nemuzu prijit na zadnou vyhodu, kterou to prinese. Snad jenom to, ze to splni tvuj pozadavek na to, aby ty tymy mohly posilat slabsi sestavy na kvalifikacni turnaj. Tim ale podle me srazej uroven kvalilfikacniho turnaje - ani ne tak tim, ze budou slabsi, ale tim, ze tam budou hrat tymy, kterejm v tom turnaji o nic nejde. Resenim by mohlo bejt, ze by si prenaseli urcitej pocet bodu do dalsiho roku, ale ten by jim podle myho sam o sobe na kvalifikaci stacit nemel.

Tak jako shrnuti: kdyz si to ctu a premjeslim, v cem se tvuj navrh lisi od soucasnyho, tak je to akorat zruseni jednoho turnaje (nebo teda nahrazeni turnajem, kterej neni ani povinnej, ani se s nim nikam nekvalifikujes) a automatickej postup prvnich par tymu do prvni ligy nasledujiciho roku (pro ne teda de facto zruseni obou kvalifikacnich turnaju). Je jeste neco, co sem prehlid a prineslo by to vyraznejsi zmenu?

Pro me je hlavni zajimavej moment ligovyho systemu postup z druhy ligy do prvni:
- system dvou kvalifikacnich turnaju dava slabsim tymum vetsi sanci zahrat podruhy lip, nez poprvy (byt na ukor tymu, ktery maj pocit, ze uz to maj v kapse) a do prvni ligy se jeste vecpat.
- pokud by byla jenom jedna kvalifikace, mela by se (treba na zacatku ligovyho finale, nebo uplne samostatne) odehrat jeste nejaka baraz nejlepsiho tymu druhy ligy s nejhorsim z prvni ligy
- vitez druhy ligy by si mel do dalsiho rocniku prenest par bodu, aby se tak zyvsila moznost postupu. To asi plati nezavisle na poctu kvalifikacnich turnaju.

Jinak pres vsechno, co sem napsal - a doufam, ze to nevyznelo jinak, nez jako fakticky pripominky - je moc dobre, ze ti osud a tvar ligy lezi na srdci, protoze cim vic lidi do toho bude mluvit, tim vetsi legitimutu bude ten konecnej format mit.

Zdar

S.

> [...]
>sleduji nemecke "HALO", takze mam predstavu jake organizacni veci tam
resi).
>Muj navrh je hruby, takze neresi napriklad "soupisky", ktere bude potreba
>nejak vyresit tak jako tak, protoze se napriklad da predpokladat, ze
nektere
>tymy budou stavet "A" a "B" tym a toto prinasi par dalsich veci k reseni
>
>Uz jsem o tom s par lidmi mluvil, takze jsem docela pripraven reagovat na
>pripominky o tom, co je dobre nebo spatne, takze si to prosim prectete a
>reagujte, zda vam tento system pripadne realizovatelmy (mne urcite).
Myslim,