[Halo] Odry 2009

libca libca at cscworld.cz
Wed Jun 3 11:54:47 CEST 2009

Cus Héřo.
Žádný herní systém (kromě round robin) nezaručí přesné celkové pořadí, tj.
že se týmy srovnají přesně podle jejich kvalit. Na celkové pořadí má vliv
také nasazení. (Obecně platí, že čím větší je počet zápasů, tím menší je
míra tohoto vlivu.) To znamená, že přesného celkové pořadí z turnaje, lépe
řečeno ze série turnajů, přispívá právě nasazování. Týmy, které nevyhrávají
běžně všechno, si své nazasení budují, a to nejen turnaj od turnaje, ale
také mezisezónně. Zařazováním neligových týmů neznámého nasazení se tento
systém narušuje. (Např. v Putimi byly poškozeny týmy, které dostali do
skupiny později vítězný maďarský tým. Nasazení maďarského týmu neodpovídalo,
protože bylo neznámé, a tyto týmy tak ve vyřazovacích bojích narazily příliš
brzy na soupeře s nepřiměřeně vyšším nasazením a nenarazili na soupeře, se
kterými se měli vzhledem k nasazení porovnat. To ovlivnilo celkové pořadí a
tím také nasazení do následného turnaje. Celé se to tím pokřivuje. Vzhledem
k počtu zápasu v Putimi snad jen mírně, nezkoumal jsem to podrobně.)

Jak už jsem zmínil, míra vlivu nasazení se dá eliminovat větším počtem
zápasů, resp. herním sytémem s větším počtem zápasů. Ale v tomhle je rozdíl
mezi turnajem v Putimi a turnajem v Odrách. To, co píšeš o motivaci
organizátora, chápu, ale myslím, že v Odrách nebyl zvolen kompromis mezi
regulérností ligové soutěže a počtem týmů na počet hřišť šťastně. Navíc i na
úkor toho, že je herní systém nesouměrný.

Libčák

Sorry Héřo, že to dostáváš 2x. Původně jsem si nevšim, že to přišlo přes
Halo.