[Halo] Pick

Petr Schreiber petr.schreiber at email.cz
Fri Feb 3 20:43:42 CET 2006

No taky se k tomu pokusím napsat svůj komentář,

sice jsem neviděl přesně tu situaci, která se stala při ženským finále,
ale z popisu je tu dost jasné co tu řešíte.

Podle mého názoru je to na spiritu toho útočníka, že nepoběží tak, aby
mohlo dojít ke zranění nějakého hráče.
Což on v té situaci kterou popisujete vlastně riskuje - on "nutí"
obránce, aby míjel v rychlosti ostatní hráče - a protože ví, že to ten
hráč (i v zájmu vlastního zdraví) neudělá.
Toto tvrzení popíši na stejném příkladu jako Papá: poslední útočník se
rozhodne, že poběží do zavřené strany (v lajně se nikdo ani nepohne) a
útočník stojí krok v otevřené - nemuže stát na stejném místě nebo blíže,
protože by se útočníka dotýkal. Útočník se rozbíhá -a to způsobem, že
udělá malý krok do strany, rameny se vyhne poslednímu hráči a rozbíhá se
plnou rychlostí dopředu. V tu chvíli, když se útočník rozbíhá má skoro
nulovou rychlost a může si dovolit míjet posledního hráče jen o několik
centimetrů. To si ovšem nemůže dovolit obránce. Ten aby se dostal na
místo odkud vybíhal útočník dopředu musí udělat minimálně 2 rychlé
kroky, a aby ho mohl sledovat po stejné dráze musel by dokázat třetí
krok udělat v úhlu 90° od předchozích dvou. Protože dobrý hráč se po 2
až 3 krocích dokáže dostat hodně nad 50% plné rychlosti nemůže také
míjet posledního hráče v lajně jen o několik centimetrů (kdyby se pohnul
dojde už k dost tvrdé srážce a taky nemá šanci ukordinovat svoje pohyby
tak, aby mohl hráče minout třeba jen o 5 cm). Z toho vyplývá, že obránce
nemůže sledovat svého útočníka po stejné dráze (ne vlevo, ale jen za
ním) a je nucen udělat tak přibližně 3 kroky navíc (pokud nechce
riskovat zranění nebo toho posledního nesestřelí) - tím získává útočník
tak 3 až 4 m náskok (1m měl už ve startovní pozici).
Dle mého názoru je toto piková situace, protože obránce nemůže sledovat
svého útočníka po stejné dráze a stejnou rychlostí - útočník využívá
toho, že "obkročí" posledního hráče a dále, že ví, že obránce nemůže
objehnout posledního hráče v úhlu 90° po nulové dráze.
Mnohem jasnější situace (ale v podstatě stejná) je, když z té lajny
nevyběhne poslední, ale třeba předposlední. Pokud jsou útočníci hodně
blízko (v podstatě můžou být tak blízkou, že by obránce neměl šanci
projít lajnou ramenama, aby někoho nesrazil) a útočník vyběhne tak, aby
obránce musel proběhnout lajnou - tak je to pick - a většina frisbeeáků
to tak bere, a útočníci to nedělají a obránci to hlásí.
Co se změní na tom když v této situaci odstraníme posledního hráče? -
Obránce může nyní běžet místem kde původně stáli poslední hráči, ale on
má právo běžet tak je běžel útočník. Pouze má nyní šanci udělat ty kroky
navíc. Proč by to teď neměl být pick?

Závěr: výše popsaná situace je podle mě pick
Řešení: 1) stát v lajně tak, aby nenastala tato situace - min 2m za
nejbližším hráčem (pokud toho hráče nemáte v úmyslu pickovat tak tím
nemůžete nic ztratit)
            2) běžet alespoň 2m kolmo od lajny a pak teprve točit k disku

Petr S.