[Halo] Pick

Jiří Ditter jiri.ditter at gme.cz
Mon Feb 6 09:52:58 CET 2006

Když to tu tak čtu, tak bych chtěl taky připojit svůj názor.
Co se picku týče, tak pravidla ponechávají velký prostor k diskuzi, jak
je vidět. Myslím si, že pick byl jako pravidlo zřízen hlavně pro to, aby
se zamezilo úmyslnému clonění hráči, tak jak je to například v
basketbalu. Ono i tak je občas docela obtížné postavit se tak, abych
nikomu nepřekážel, a to platí v hale dvojnásob.
Díval jsem se do wfdf pravidel, kde je uvedeno, že jako pick je označena
situace, kdy obránce nemůže běžet za svým útočníkem. (Cituji přímo: "No
player may establish a position, or move in such a manner, so as to
obstruct the movement of any player on the opposing team."). A to platí
ve chvíli, kdy útočník vyrazí nějakým směrem. Zmiňuji to tu proto, že v
čechách se občas prohlašují takové věci jako: "není to pick, protože
jsme se nesrazili" nebo "není to pick protože jsem se nehýbal". Nesmysl.
V tomhle jsou pravidla docela jednoznačná.
Z toho vyplývá, že každý obránce běžící za svým hráčem má teoreticky
právo běžet kudy chce. Ad absurdum pick je i taková situace, kdy někde
úplně mimo dění s diskem se srazí obránce s útočníkem. Dle pravidel to
tak prostě je. Dle mého názoru je to čistě o spiritu, a to především o
spiritu obránce. Ve chvíli, kdy vidím, že nemám šanci zasáhnout do dění
kolem disku, tak pick nehlásim. Ve chvíli, kdy si stoupnu dejme tomu 7m
jako poach do strany od svého útočníka a dojde k breaku markera,
nehlásim pick, když mi někdo stojí v cestě, protože vidím, že nemám
šanci ovlivnit výsledek přihrávky. S tímto jsem se taky setkal. Ale ve
chvíli, kterou tu zmiňujete, kdy útočník běží proti disku podél lajny
postavené z hráčů a pak kolem nich zahne a já za ním přes hráče nemůžu,
pick hlásím. Protože kdyby tam hráči nestáli, neztratil bych zbytečně
metry navíc jejich obíháním,  což pak pravděpodobně resultuje v bod při
dlouhé přihrávce, protože v tu chvíli "plandám" za svým útočníkem již o
několik metrů....
No teď mě napadla ještě jedna výborná myšlenka, že pick by v podstatě
mohlo být i úmyslné naběhnutí obránce do některého z útočníků, což je
taky pick, že? :))) tím by se přece dalo pořešit spousta věcí.... .)
takže dle mého názoru je to fakt o ruzumném uvažování obránců a tím
pádem jejich spiritu.
jo možná bych mohl ještě zmínit, že vycházím z předpokladu, že když si
jako útočník vybírám na hřišti místo, tak si ho vybírám s myšlenkama na
to, jak budu útočit, a ne jak zabráním obránci běžet za nějakým svým
spoluhráčem. ale to je snad samozřejmý.

Takže můj názor je ten, že se každý může postavit tak jak chce, ale ve
chvíli, kdy překáží obránci, který má možnost zasáhnout do dění ve hře
(tedy je blízko svému útočníkovi), tak je to prostě pick, ať už se
dotyčný překážející hýbe nebo stojí. Ve chvíli, kdy jsem jako obránce za
svým útočníkem kdesi v šíré rodné dáli, tak pick nehlásim, protože jsem
trouba, že mi takhle frknul.

--
    Jiří Ditter, IT administrator

    http://www.gme.cz