[Halo] Pick

Mgr. Jan Filandr filandr at fel.cvut.cz
Mon Feb 6 11:25:51 CET 2006

Zdravim,

Asi takovato situace chce opravdu klid na to, aby se lidi vzajemne
"dobre" poslouchali a nemleli jen tu svou aniz by premysleli o tom co
rikaji ti druzi.
O tom, ze to je pick  mne presvedcil az Petruv popis - ktery by pick v
první fazi znamenal - zaroven vsak za velice dulezite dodatky k tomuto
tematu beru teorie o tom zda nahlasit nebo ne od Jirky Dittra.

Spatne - umyslne postavena lajna s cilem umoznit nekomu z utocniku
snadny nabeh se podle mne da hlasit okamzite kdyz to vidim - proto jsem
uvadel, ze lajna s timto cilem nebyla postavena a proto jsem si myslel
ze pick by nemel byt. Az prudka zatacky ke ktere obrance nutim kolem
stojiciho hrace a vyuzivam tak sveho postaveni mne presvedcila. NIKOLI
to, ze mu neumoznuji bezet vedle sebe. To si stale myslim ze pick neni i
kdyz jak jsem rekl, takoveto nabehy nepovazuji z hlediska zdravotniho
rizika za spravne a sam se je snazim eliminovat. Pokud tedy obrance bezi
za mnou a ja zahnu v pravem uhlu do jineho smeru znamena to, ze bud
obranci utecu, nebo on take zahne v pravem uhlu a bude stale za mnou.
Zkratku za svym utocnikem si vetsinou dela poucher nebo horsi obrance
protoze utocnik je od nej jiz tak daleko, ze vidi kam bezi a snazi si
cestu zkratit. Pokud tedy utocnik obehl ( v dostatecne vzdalenosti) jine
hrace a dostal se tak na druhou stranu hriste od obrance ktery si nyni
chce pomoci probehnutim v lajne - zase to podle mne pick neni.
PS. Na mistrovstvi jsem nebyl a jen jsem prenesl informaci kterou jsem
slysel = zjednodusil jsem to.
PS.2 Vzdy je v pravidlech napsano, ze obrance musi mit moznost bezet ZA
UTOCNIKEM nikoli vedle nej.
						Papa

> [...]

> Toto tvrzení popíši na stejném příkladu jako Papá: poslední útočník se rozhodne, že poběží do zavřené strany (v lajně se nikdo ani nepohne) a útočník stojí krok v otevřené - nemuže stát na stejném místě nebo blíže, protože by se útočníka dotýkal. Útočník se rozbíhá -a to způsobem, že udělá malý krok do strany, rameny se vyhne poslednímu hráči a rozbíhá se plnou rychlostí dopředu. V tu chvíli, když se útočník rozbíhá má skoro nulovou rychlost a může si dovolit míjet posledního hráče jen o několik centimetrů. To si ovšem nemůže dovolit obránce. Ten aby se dostal na místo odkud vybíhal útočník dopředu musí udělat minimálně 2 rychlé kroky, a aby ho mohl sledovat po stejné dráze musel by dokázat třetí krok udělat v úhlu 90° od předchozích dvou. Protože dobrý hráč se po 2 až 3 krocích dokáže dostat hodně nad 50% plné rychlosti nemůže také míjet posledního hráče v lajně jen o několik centimetrů (kdyby se pohnul dojde už k dost tvrdé srážce a taky nemá šanci ukordinovat svoje pohy
by tak, aby mohl hráče minout třeba jen o 5 cm). Z toho vyplývá, že obránce nemůže sledovat svého útočníka po stejné dráze (ne vlevo, ale jen za ním) a je nucen udělat tak přibližně 3 kroky navíc (pokud nechce riskovat zranění nebo toho posledního nesestřelí) - tím získává útočník tak 3 až 4 m náskok (1m měl už ve startovní pozici).